Optimaliseer je website

Maak uw website nuttig voor uw specifieke doelgroep

Marketeers hebben soms het gevoel dat ze op gespannen voet staan ​​met Google. De zoekmachine slaagt er bijvoorbeeld niet in om hun beste inhoud te rangschikken, of ze zien een enorme daling van het verkeer na een algoritmische update.In werkelijkheid zijn uw doelen en die van Google echter hetzelfde:


  • Serveer de best mogelijke inhoud voor uw publiek
  • Creëer een positieve gebruikerservaring voor de website
  • Geef prioriteit aan inhoud die van grote waarde is

Je doet het gewoon op verschillende manieren. Google analyseert miljoenen websites, terwijl u het gedrag van uw specifieke doelgroep analyseert.Google gebruikt meer dan 200 classificatiesignalen om te beslissen welke inhoud op de eerste pagina van de zoekresultaten van de zoekmachine verschijnt. Het algoritme besteedt veel aandacht aan signalen dat een bepaalde webpagina zoekers de informatie geeft die ze zoeken.Wanneer u zich richt op SEO, kiest u primaire en latente semantische zoekwoorden die verband houden met de zoekintentie. U schrijft inhoud die mensen graag lezen en zorgt ervoor dat u meta-informatie verstrekt om Google te helpen de kopie beter te begrijpen. 


Als u uw website optimaliseert voor conversies, richt u zich op het begeleiden van bezoekers naar een specifiek doel, of dit nu op uw e-maillijst staat of een van uw producten koopt. Net als Google wil je je publiek precies geven wat die consumenten willen.Weten hoe u uw website kunt optimaliseren voor SEO en conversies bevordert tegelijkertijd beide doelen en creëert een betere relatie tussen uw site en de zoekmachines.